Trudnoća je razdoblje pojačane brige o tijelu. Vježbanje za vrijeme trudnoće je preporučljivo pa i za one trudnice koje ranije nisu vježbale. Za njih je za početak dovoljno i nekoliko minuta dnevno. No, vježbanje u trudnoći nije samo zdravo za buduću majku već je sudeći po rezultatima istraživanja znanstvenika sa Sveučilišta u Montrealu važno i za razvoj mozga bebe.

Ovo je bilo prvo istraživanje ovakve vrste ikad provedeno. Tijekom istraživanja znanstvenici su otkrili kako se mozak djece čije su majke redovito vježbale u trudnoći nakon poroda znatno brže razvijao. Primjerice, mozak novorođenčeta bio bi razvijen kao što je inače razvijen mozak 8 – mjesečne bebe.

Dovoljno je vježbati i 20 minuta dnevno po tri puta tjedno kako bi se utjecalo na zdrav razvoj bebina mozga. Znanstvenici koji su došli do ovakvih saznanja nadaju se kako će ovim rezultatima dodatno osvijestiti trudnice na važnost vježbanja u trudnoći i dodatno ih motivirati zdravim i ubrzanim djetetovim razvojem u budućnosti.

Istraživanje je provedeno na 18 trudnica u drugom tromjesečju. Deset ih je vježbalo minimalno 20 minuta po tri puta tjedno umjerenim tempom. Ostalih osam nisu vježbale. Sve žene bile su iste razine obrazovanja, zdravstvenog stanja i društveno-ekonomskog statusa.

Između 8 – 12 dana nakon što su rodile, znanstvenici su mjerili aktivnost neurona vezanih uz pamćenje na njihovim bebama. Bebama je bila stavljena elektronska kapa te nakon što bi zaspale mjerena im je razina nesvjesnih reakcija na visoke i niske zvukove. Neki zvukovi su bili konstantno ponavljani, dok bi drugi bili pušteni rijetko. Bebe čije su majke vježbale, imale su znatno točnije odgovore na pružene podražaje koji inače odgovaraju bebama starosti od 6 – 8 mjeseci.

Nakon toga, znanstvenici su nastavili pratiti napredak kod beba, kognitivne i motoričke vještine te razvoj govora sve do njihova prvog rođendana, kako bi utvrdili postoje li još uvijek razlike. Rezultati su bili fascinantni ne samo za znanstvenike koji su sudjelovali u istraživanju, već i za druge liječnike i profesore koji su ga pratili.

Već je duže poznato kako je vježbanje u trudnoći dobro za trudnicu jer smanjuje povišeni krvni tlak i trudnički dijabetes te olakšava trudnoću i skraćuje porod. U provedenom istraživanju daje se uvid u još jedan iznimno važan rezultat vježbanja koji ima utjecaja ne samo na majku već i na bebu.

No, ostaje poprilično nejasno zašto bebe trudnica koje su vježbale imaju brži razvoj mozga? Pretpostavka je kako se za vrijeme vježbanja uz majčin puls povećava i bebin pa time ne samo da vježba majka već vježba i beba. Za to vrijeme u bebin mozak dolazi više kisika koji može utjecati na razvoj mozga. Vježbanje također podiže razinu serotonina, dopamina i drugih neurotransmitera koji su iznimno važni za razvoj pamćenja i pažnje.

Poznato je da poneki liječnici savjetuju svojim pacijenticama mirovanje tijekom trudnoće, no preporuka je vježbati i kretati se u skladu s mogućnostima, dakako ako je riječ o zdravoj i urednoj trudnoći. No, najvažnije je osluškivati vlastito tijelo i ne istraživati granice vlastitih mogućnosti.