Idu li ruku pod ruku zabava i učenje! Ako se pita Rafaelu Radić, odgovor je potvrdan. Naime, ova 37-godišnja modna dizajnerica i majka dvoje djece Marije i Luke svoje slobodno vrijeme koristi za izradu video uradaka namijenjenih prvenstveno mlađem uzrastu.

Na svom Youtube kanalu “Edukacija – ekipa za pet redovito objavljuje razne edukativne videe koji olakšavaju učenje, poboljšavaju koncentraciju, vježbaju motoriku, to jest potiču cjelokupni dječji rast i razvoj. Rafaela je na ideju došla prije nekoliko godina tražeći prikladne i zabavne sadržaje za vlastitu djecu.

Još prije četiri godine tražeći po Internetu razne sadržaje za svoju djecu, naišla sam na nedostatak edukativnog i kvalitetnog sadržaja na materinjem jeziku pa sam odlučila uz muževu pomoć izraditi nekoliko kvalitetnih i edukativnih videa, ističe Rafaela Radić te dodaje da je već nakon nekoliko snimljenih videa i pozitivne reakcije publike došlo desetak novih ideja i priči jednostavno nije bilo kraja.

Sadržaj kreiraju i djeca

U izradi videa sudjeluju i njezina djeca koja su joj najveća inspiracija jer prema njihovim potrebama bira područja koja će obrađivati i objavljivati na Youtubeu.

U početku su to bili videi o životinjama, bojama i brojevima. Kasnije su na red došli zbrajanje i geometrija. Kćer mi trenutno uči množenje pa pripremam igru i video na tu temu, napominje Rafaela koja poziva i drugu djecu da se uključe.

Učenje s voćem i povrćem

Zanimalo nas je na koji način potiče dječji rast i razvoj te kakvim se pritom koristi metodama.

S obzirom na to da proučavam dječji razvoj mogu jasno detektirati ciljana područja u dječjem mozgu koja želim stimulirati. Na taj način vrlo jasno odredim kako ću spojiti sve u jedan video, dođe mi vrlo prirodno, ali pazim da taj sadržaj bude atraktivan i privlačan djeci, objašnjava simpatična mama te napominje da su vježbe za finu motoriku kroz izradu brojeva, edukativne igre godišnjih doba u kombinaciji s grubom motorikom te izrada abeceda od plastelina s korištenjem svih prstiju samo neke od metoda kojima se koristi.

S obzirom na to da smo se jako otuđili od prirode, zdravog života i zdrave prehrane, Rafaela u kreiranju svojih videa nastoji koristiti što više prirodnih ambijenata, materijala, voća, povrća te zvukova iz prirode. Tako primjerice, djeca razlomke i geometrijske likove uče uz pomoć lubenice, a zbrajanje i oduzimanje s jabukama i trešnjama.

Njezin kanal ima milijun pregleda i preko dvije tisuće pretplatnika. Sama činjenica da preko tisuću djece svakodnevno gleda kanal čini je sretnom i ispunjenom.

Samim time što broj pretplatnika na našem kanalu raste zaključujem da je ovo što radimo prepoznato te potrebno našem društvu. Nerijetko dobijem privatne poruke podrške i poticaj za daljnji rad od nepoznatih pretplatnika našeg kanala ili slučajnih gledatelja, ističe Rafaela te dodaje da je najponosnija kad dobije pohvale od odgojitelja i pedagoga.

Nedostaje li više kreativnog dječjeg sadržaja?

Nemali broj studija dokazao je da je kombinacija igre, zabave i učenja dobitna kombinacija. U toj kombinaciji dječji mozak je poput spužve koja upija, a na nama odraslima je samo da im dajemo sadržaj koji je koristan te koji će stvoriti bazu za daljnji rast i razvoj. A nedostaje li mališanima u Hrvatskoj više dostupnog i zanimljivog sadržaja?

Naravno da nedostaje više kvalitetnog, dostupnog i zanimljivog sadržaja za djecu. Također, s druge strane, nekvalitetnog sadržaja je previše te je on vrlo lako dostupan, to je čak i veći problem. To je također nešto na čemu mi, roditelji, moramo raditi, moramo izabrati kvalitetan sadržaj u moru onog nekorisnog, moramo se pobrinuti da djeci pružimo kvalitetan sadržaj. Možda će nam to predstavljati napor, ali samo na taj način činimo najbolje za njih, i za sebe.

Sve je više djece koja zaostaju u razvoju, imaju problema s čitanjem i pisanjem, pažnjom, koncentracijom. Upitali smo Rafaelu kako pokušati stati tome na kraj.

Činjenica je da je nova tehnologija uz sve svoje prednosti nažalost donijela i neke negativne posljedice. Jedna od posljedica je zaostatak u dječjem razvoju. Na radionicama koje vodim primijetila sam da puno djece ne zna koristiti škare. Ono što mi pokušavamo sadržajima na kanalu je upravo to da nadoknadimo zaostatke u dječjem razvoju te omogućimo pravilan dječji razvoj na što više područja. Budući da je sve više djece s poteškoćama u govoru, pokušavam raznoraznim pitanjima i uputama postići interakciju s gledateljima (djecom), objašnjava mama Radić.

Što se tiče “Ekipe za pet”, čini se da im ideja ne nedostaje. U što kraćem roku cilj im je snimiti što više videa koji će pokriti većinu školskog gradiva. I naravno, uživati u svemu što rade te učiniti učenje zabavnijim i jednostavnijim. Za sada im odlično ide!