Predstavljanje Nacrta kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja i programa obrazovanja učitelja, nastavnika i stručnih suradnika smatram jednim o najvažnijih događaja u mandatu ovog ministarstva nakon što smo predstavili smjernice za izradu strategije odgoja, obrazovanja, znanosti i tehnologije u RH kazao je ministar znanosti, obrazovanja i sporta dr. sc. Željko Jovanović.

Građanski odgoj i obrazovanje uvest će se od sljedeće školske godine eksperimentalno u šest škola, a rezultati i pokazatelji eksperimentalne provede i evaluacijskog istraživanja koristit će se u svrhu daljnjeg razvoja i prilagođavanja, najavljeno je na predstavljanju nacrta Kurikuluma građanskog odgoja i programa obrazovanja zainteresiranim školama 4. lipnja 2012. u Zagrebu. 

Istovremeno Mreža mladih Hrvatske zajedno s projektnim partnerima: Centrom za mirovne studije, Centrom za ljudska prava i GONG-om, uz financijsku podršku Europske Unije eksperimentalno će provoditi Građanski odgoj i obrazovanje u šest škola na području od posebne državne skrbi. 

Ministar Jovanović naglasio je da će se uvođenjem građanskog odgoja i obrazovanja u škole unaprijediti poduzetnički duh, kod djece razviti bolje shvaćanje samoga sebe, ali i društva, bolje korištenje zakona te će se djeca već od osnovne škole educiratiza borbu protiv korupcije.

“Djeca danas o korupciji jedino znaju samo ono što su dobila iz medija. Upravo će građanski odgoj omogućiti da se uspješnije borimo protiv korupcije i da po završetku ciklusa ove generacije koja se školuje imamo zdravije društvo, društvo utemeljeno na znanju i društvo bez korupcije. Uvođenje građanskog odgoja bitno će unaprijediti kvalitetu školovanja, ali i stvoriti pretpostavke za aktivno sudjelovanje učenika po završetku škole u građanskom društvu”, poručio je ministar Jovanović. Naglasio je da je cilj ministarstva uvesti u škole nove sadržaje – informatiku od prvog razreda, zdravstveni odgoj, čiji će program također uskoro biti predstavljen, međutim, istaknuo je, u škole ništa neće biti uvedeno bez temeljitih dogovara i analiza sa strukom.

Uvođenje Građanskog odgoja pozdravio je i ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović koji je podsjetio na brojna istraživanja koja pokazuju su nam mlade generacije vrlo često nezainteresirane za određene društvena zbivanja što dovodi do određenih opasnosti i prezentiranja krivih vrijednosti.

“Građanski odgoj i obrazovanje je nešto što će eliminirati negativne pojavnosti po pitanju uvažavanja različitosti i ono što je osobito važno, razvijati kod učenika samosvijest i odgovornost, da bi bili odgovorni i aktivni sudionici društva”, kazao je Vinko Filipović.

Agencija za odgoj i obrazovanje u posljednjih je 13 godina educirala više od 10 tisuća odgajatelja, učitelja i nastavnika o sadržajima građanskog odgoja i obrazovanja. Primjeri dobre prakse, razvijeni kroz spomenute edukacije, ugrađeni su u Nacrt kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja koji je nastao u suradnji s nastavnicima i stručnjacima u ovom području iz znanstvenog, vladinog i nevladinog sektora iz zemlje i svijeta.

Nacrtom je predviđeno da se Građanski odgoj i obrazovanje uvede u osnovne i srednje škole. U osnovnoj školi obrađivao bi se međupredmetno, izvannastavno, obvezno 35 sati godišnje kroz projekte škole i društvene zajednice, s time da u 7. i 8. razredu postoji mogućnost uvođenja  izbornog predmeta. Nacrtom je planirano da u srednjim školama, u prvom i drugom razredu bude obvezni predmet, koji bi se radio međupredmetno, kroz projekte škole i društvene zajednice 35 sati godišnje.  

“Redovni predmeti postat će zanimljiviji i doživljajniji, a mlade će se naučiti kako da stvore nova znanja. Kroz kurikulum će se prepoznati u čemu je učenik jak i u čemu su njegove sposobnosti. Tako ćemo napraviti uspješnog učenika i uspješno društvo”, kazala je predstavljajući Nacrt kurikuluma viša savjetnica za nacionalne programe AZOO-a Nevenka Lončarić Jelačić.