Djeca koja bolje razumiju tuđa stajališta i osjećaje u pravilu su popularnija među vršnjacima, kažu rezultati 20 različitih istraživanja koja su uključivala više od 2 000 djece iz Europe, Australije, Sjeverne Amerike i Azije.

Razviti i očuvati prijateljstvo jedan je od najvećih izazova djetinjstva. Međutim, „teorija uma“ može djecu privući drugoj djeci, izvještava Science Daily prema informacijama koje je objavilo Društvo za istraživanje dječjeg razvoja.

Sposobnost shvaćanja što drugi ljudi misle i osjećaju osobitu ulogu igra u međuljudskim odnosima te nam pomaže shvatiti složene društvene situacije, poput onih kada sugovornik koristi ironiju ili sarkazam, kažu rezultati istraživanja.

Kada se djeca međusobno razumiju – ili, još bolje, međusobno povežu – može biti izgrađen pravi odnos, a na kraju, to je ono što svi ljudi žele,i veliki i mali. Sposobnost da se to učini zove se „teorija uma“.

Prema whereicanbeme.com, ova teorija podrazumijeva razumijevanje različitih stajališta, znanje i motivaciju, te razumijevanje da te stvari mogu utjecati na tuđe postupke i ponašanja.

Većina djece, već u dobi od 2 godine, ima mogućnost da razumije motive i misli drugih ljudi, pogotovo jer tada već postaju svjesni i počinju učiti koristiti manipulaciju, navodi isti izvor.

Međutim, uvijek postoje djeca koja nisu oduševljena teorijom uma ili koja nemaju sposobnost lako razumjeti što drugi osjećaju i razmišljaju, i ta su djeca najčešće manje popularna od svojih vršnjaka.

Istraživanje je također pokazalo da se povezanost između teorije uma i popularnosti ne javlja samo kod mlađe predškolske djece, nego i kod starijih školaraca. To znači da je razumijevanje tuđih stajališta važno za izgradnju prijateljstva u ranim školskim godinama, ali i za održavanje istih dok odrastamo, navodi se u studiji.

Razumijevanje pozitivnih učinaka teorije uma može pomoći roditeljima da djeci pruže bolju potporu u procesu razumijevanja svojih vršnjaka, njihovih stajališta, kao i pronalaženju najboljih načina za povezivanje i stvaranje čvrstih prijateljstava.

„Naši rezultati ukazuju na to da je djeci potrebna praksa kako bi bili senzibilni prema tuđim mislima i osjećajima što najviše doprinosi poboljšanju odnosa s kolegama“, rekla je Virginia Slaughter, voditeljica Škole za psihologiju na Sveučilištu u Queenslandu, koja je vodila ovu studiju.

Nadodala je još: „Ovo može biti posebno važno za djecu koja imaju problema sa sklapanjem prijateljstava, kao npr. socijalno izolirana djeca.“