Da genijalnost, upornost, kreativnost i entuzijazam nemaju granica u potpunosti nas je uvjerila Osnovna škola Rajić, smještena u istoimenom naselju u sklopu grada Novske koja već dvije godine uspješno programira robote. Ništa to ne bi bilo čudno za jedno mjesto u sisačko-moslavačkoj županiji da u programiranju sudjeluju odrasli, a ne djeca, i to učenici nižih razreda. Sada već nadaleko poznati Rajići, svoju priču s programiranjem robota započeli su 2014. godine kad je škola na dar dobila Lego robota, poznatijeg kao Brkati Joško.

Brkati Joško u našu je školu stigao jer nas je zbog brojnih aktivnosti i dosadašnjih uspjeha, gospodin Vlado Lendvaj predložio gospodinu Nenadu Bakiću, koji u okviru projekta Croatian Makers donira robote školama”, objašnjava nam učiteljica razredne nastave od 1. do 4. razreda Mira Čuvidić te nadodaje da je riječ o projektu čiji je cilj motivirati mlade da se uključe u moderna i stvarna znanja koja bi im trebala pomoći da se u području robotike, avijatike, 3D printanja izjednače sa svojim vršnjacima u razvijenim zemljama.

Radionice programiranja

Budući da nijedan nastavnik u njihovoj školi nije mogao dobiti sate robotike kao izvannastavnu aktivnost, sudbina njihovog Brkatog Boška jedno vrijeme je bila neizvjesna, no ne zadugo. Bistrići, kako od milja zovu ove male genijalce, zasukali su rukave te uz malu pomoć Robotičkog kluba Popovača odlučili ozbiljno prionuti na posao programiranja.

“Kako im ja nisam mogla pomoći u programiranju jer se ja nikada do tada nisam s tim susrela, moji Bistrići su nekoliko puta išli u Robotički klub Popovača gdje su naučili osnove programiranja”, ističe učiteljica Čuvidić, te nadodaje da su im velika podrška bili i roditelji koji su ih naizmjence vozili na radionice programiranja.

bistrici_kolaz

Foto: Osnovna škola Rajić

Nagrade i priznanja

Nakon dvije godine intenzivnog rada, Bistrići se imaju čime pohvaliti. Sudjelovali su na brojnim natjecanjima, između kojih se izdvaja Hrvatska liga robotičara i CM Liga na kojima su osvojili i zaslužena prva mjesta u svojim kategorijama. No, ipak, ističu Bistrići zajedno sa svojom učiteljicom da će im prvo natjecanje koje je održano 2014. godine zauvijek ostati u sjećanju.

“Gospodin Lendvaj nas je obavijestio da će se održati natjecanje u okviru Hrvatske lige robotičara, da ima nova kategorija RoboDance, na koju bismo se mogli prijaviti. Predložila sam djeci da idemo samo gledati jer još nismo spremni za natjecanje. Ipak, uvjerili su me da oni mogu programirati robota da pleše zajedno s njima”, objašnjava nam učiteljica te nadodaje da su na tom natjecanju bez obzira na neiskustvo uspjeli čak i pobijediti, a ne samo sudjelovati.

Informatika kao obavezan predmet

Na svoje učenike, osim učiteljice posebno je ponosan i ravnatelj Damir Blažeković čiju podršku Bistrići imaju od samog početka, a koji smatra da bi informatika trebala biti obavezan predmet već od prvog razreda osnovne škole.

“ Informatika bi trebala biti naša sadašnjost, a o budućnosti da ne govorim. Bilo bi dobro da, barem za početak, informatika uđe u nastavu kao izborni predmet za učenike od 1. do 4. razreda” ističe ravnatelj te nadodaje da je žalosno da se robotika u njihovoj školi svela isključivo na volonterski rad učiteljice Mire. No, ističe, još uvijek ima nade jer zbog velikog zanimanja učenika još dvije učiteljice su se uključile u volonterski rad, prof. infomatike Maja Kovačević i prof. matematike Antonela Matajić.

No da ne zaboravimo napomenuti, Osnovna škola Rajić, osim u robotici, aktivna je i jednako uspješna i na drugim poljima. Svake godine sudjeluju na Državnom natjecanju iz poznavanja prometnih propisa na Prometnoj učilici, brojnim matematičkim projektima od kojih se ističe Festival matematike u Puli te na različitim sportskim natjecanjima.

 

bistrici2

Foto: Osnovna škola Rajić

Online nastava i projekti

Ova škola može se pohvaliti i organiziranjem online nastave i projekata u kojima čak sudjeluju iz učenici izvan Hrvatske, pa čak i Gane. Ovakvim pristupom, objašnjava ravnatelj Blažeković izbjegava se jednoličnost nastave te ostvaruje zanimljivost i raznolikost nastavnog procesa u kojemu do punog izražaja dolazi kreativnost i stvaralaštvo.

“Učenici su s oduševljenjem prihvatili ovakav način rada, bili su vrlo aktivni, a usvojenost nastavnih sadržaja bila je mnogo bolja nego u razrednim odjelima koji su imali samo klasičnu nastavu u učionici,” ističe učiteljica Čuvidić te nadodaje da je većina roditelja online nastavu prepoznala kao veliku pomoć u učenju.

I ove školske godine, moždane vijuge OŠ Rajić radit će punom parom. Naime, pripremaju se za natjecanje Croatian Makers Lige, Međunarodno matematičko natjecanje Dabar i Klokan bez granica te će sudjelovati i u izrađivanju slikovnica u okviru natječaja Moja prva knjiga. Čisto sumnjamo da će ih nagrade zaobići.