U posljednjih godinu dana Republika Hrvatska pokrenula je velika ulaganja u izgradnju i obnovu vrtića u Hrvatskoj jer u čak 146 općina djevojčice i dječaci nemaju priliku ići u vrtić. Ni tamo gdje vrtići postoje oni nisu dostupni svakom djetetu. Hoće li dijete dobiti priliku ići u vrtić ovisi o tome jesu li mu roditelji zaposleni, u kojem kraju Hrvatske odrasta i o tome jesu li grad ili općina u kojoj živi bogati ili siromašni.

Prema Eurostatovim podacima, trenutačno u Hrvatskoj u vrtić ide 75 posto djece od četvrte godine do uključivanja u obvezno školovanje. No, analiza trenutačnog stanja glede pristupačnosti, koju su proveli stručnjaci Pravnog fakulteta u Zagrebu, pokazala je velike regionalne nejednakosti. U Vukovarsko-srijemskoj županiji, primjerice, u vrtić ide 29 posto djece, u Brodsko-posavskoj samo 24 posto djece, dok u Zagrebu visokih 82,8 posto djevojčica i dječaka od treće do šeste godine ide u vrtić. Cilj Europske unije jest osigurati da do 2020. godine 95 posto djece pohađa vrtić.

„Vrtići su mjesta gdje djeca dobivaju priliku razvijati svoje potencijale od najranije dobi. Kada djeca nemaju priliku ići u vrtić zakidamo ih za pravo da razvijaju svoje sposobnosti, talente i vještine na suvremen način. Pritom trebamo posebno voditi računa o ranjivim skupinama djece, poput djece iz obitelji lošijeg imovinskog statusa, koja su najčešće zakinuta za ovo pravo. Uvjerena sam da zajedničkim i koordiniranim djelovanjem možemo osigurati da baš svako dijete u Hrvatskoj, barem od četvrte godine svog života, ima priliku pohađati vrtić. To je pokazalo iskustvo brojnih zemalja koje su dosegnule ovaj cilj, te mi je posebno drago da smo na konferenciji imali prilike učiti iz dobrih međunarodnih, ali i lokalnih praksi“, istaknula je Valentina Otmačić, predstojnica UNICEF-a u Hrvatskoj.

Na nacionalnoj konferenciji uz međunarodno sudjelovanje Vrtić za svako dijete sudjelovali su donositelji odluka s državne, regionalne i lokalne razine vlasti te stručnjaci koji se bave predškolskim odgojem i obrazovanjem. O važnosti ulaganja u predškolski odgoj i obrazovanje govorio je dr. sc. Jan Peeters iz belgijskog Centra za inovacije u ranoj dobi. Cilj konferencije jest razgovarati o različitim rješenjima koja omogućuju svoj djeci pristup predškolskom odgoju i obrazovanju.