Prednosti učenja stranog jezika u predškolskoj dobi, između 3. i 6. godine

Učenje stranih jezika u predškolskoj dobi ima brojne prednosti.

5293778a418a1

Istraživanja pokazuju da je prvih šest godina djetetova života ključno u razvoju jezika, stoga s učenjem stranog jezika ne bi trebalo čekati do osnovne škole. Uvjet je samo jedan, a to je uredan govorno-jezični razvoj. Kako će se samo znanje manifestirati kod djeteta, ovisi o njemu samom i o načinu učenja, ali sigurno je to da će, osim jezika, dijete naučiti i mnogo toga što je zapravo potrebno u svakodnevnom životu.

Krenimo od jezičnih prednosti. Usvajanje izvornog naglaska jedna je od najizraženijih: slušajući strani jezik (čitanje, crtići, pjesme), mala djeca usvajaju točan, izvoran naglasak što je vrlo važno jer praksa pokazuje da je to kod odraslih početnika jedna od najvećih teškoća.

Nadalje, stvaraju se temelji strukture stranog jezika: mala djeca upijaju poput spužvica i pamte brzo i lako. Ono što ovdje treba naglasiti jest da djeca usvajaju vokabular i gramatiku na prirodan način, kao kod materinjeg jezika. Igra, pjesma, gluma, razgovor, samo su neka od sredstava učenja, a upravo takve aktivnosti prirodne su, tj. primjerene dječjoj dobi.

Djeca učenjem usvajaju bolje vještine čitanja i slušanja. Obje vještine pomažu u razvoju komunikacijskih sposobnosti, a utječu i na općenito razumijevanje tekstova i razvijaju senzibilitet za pojedinosti materinjeg jezika.


Također, ovakav način učenja dobar je za razvoj koncentracije jer su djeca u potpunosti orijentirana na nove zvukove i konstrukcije.

Razvoj samopouzdanja je u ovom kontekstu također jako važan. Razvija se samopouzdanje u smislu osnova stranog jezika i naglaska što će doći do izražaja kod kasnijeg učenja, a ne treba zaboraviti i općenito samopouzdanje jer dijete razvija način razmišljanja, što će mu dati povjerenje u vlastito znanje i omogućiti mu da lakše izrazi svoje mišljenje.

Kreativnost je isto jedna od vještina koja se dodatno razvija. Za to je najviše zaslužan način na koji se uči: moje mišljenje je da je u učenje dobro uključiti i umjetničke zadatke koji su djeci zabavni, a na idealan način povezat će kreativno izražavanje sa stranim jezikom.

Posljednje, ali ne i manje važno je stvaranje temelja za višejezičnost i višekulturalnost. Osim jezika, djeca neminovno uče i o drugim narodima i kulturama te tako obogaćuju znanje i razvijaju toleranciju. Ovaj je segment danas važniji nego ikad i djecu bi s njime trebalo što ranije upoznati.


Kako bi trebao izgledati sat učenja stranog jezika s predškolskom djecom?

Najvažnije je program u cjelosti prilagoditi dječjoj dobi, njihovim mogućnostima, ali i željama. Uz aktivnosti koje su im poznate i zanimljive, djeca će s puno interesa i bez teškoća usvajati nove stvari.

Najvažnije je predstaviti im strani jezik na prirodan i pristupačan način, bez tzv. školskih režima. Naglasak bi trebao biti na druženju i što ugodnijoj atmosferi, a grupe male kako bi svako dijete moglo doći do izražaja i upiti što više korisnih informacija.


Roditelje vrlo često zanima hoće li i kako učenje stranog jezika utjecati na znanje materinjeg te hoće li im učenje predstavljati teškoću.

Ono što je kod djece specifično jest to da podatke iz materinjeg i stranog jezika sprema u iste dijelove mozga. Na taj se način lakše barata pojedinostima: one se nalaze na istom mjestu, dostupne su i lako ih je razlikovati. Način učenja također pridonosi uspjehu jer je zabavan i djetetu nije težak i naporan, stoga se učenje događa praktiči neprimjetno.

Sve ovo potvrđuje i usporedba s učenjem jezika u odrasloj dobi. Možda ste to doživjeli i sami ili čuli dojmove prijatelja, no sve su češći primjeri odraslih početnika koji brzo odustaju od učenja jer im je preteško, nisu motivirani, način učenja nije im zanimljiv. Stručnjaci tvrde da razlog tome leži u činjenici da sve podatke spremamo u one dijelove mozga u kojima se nalaze sve ostale činjenice koje registriramo učenjem, od povijesti do matematike. Naše se učenje naprosto ne može odvijati prirodno kao kod djeteta.

Unatoč svemu, strani se jezik u odrasloj dobi može itekako dobro naučiti (i sama sam primjer), ali činjenica je da se taj proces odvija teže i potrebno je doista mnogo truda, rada i zalaganja.


Na samom kraju, željela bih još jednom naglasiti da se učenjem stranog jezika u predškolskoj dobi može samo dobiti. Zato motivirajte svoje dijete i podržavajte ga na početku njegovog životnog puta. Budite uvjereni, i sami ćete mnogo naučiti.

Više o učenju jezika i radu s djecom već od njihove 3. godine potražite na stranicama Lingu Lingu.