Kroz povijest karnevala ili koje maske djeca vole?

Ljudi su oduvijek voljeli maske i karnevale, no kako povijest kaže, početkom 14.

4f4206bc5ef73

stoljeća uvedena je zabrana prerušavanja koja je trajala gotovo 150 godina, ali upravo tada maska je postigla nevjerojatan napredak. Kako su se ljudi i pokraj zabrane maskirali, osobito u Veneciji, vlastima nije preostalo drugo nego 1606. godine ukloniti zabranu.

Spominje se kako su s početka 17. stoljeća maske bile fantastične, bili su to prekrasni kostimi nebeskih i morskih božanstava. Neke su maske znale koštati cijelo bogatstvo, jer u to vrijeme na maskama su se nalazile perle, zlato i drago kamenje. U 18. stoljeću kostimi su postajali maštovitiji, raznovrsniji, te možemo reći kako se tu i rodila umjetnost pravljenja kostima i maski. Tadašnji kreatori za izradu maski uložili su puno mašte i znanja za odabir prikladnih materijala i detalja.

Dok je u povijesti bilo uvriježeno vjerovanje da će se maskiranjem odagnati zli duhovi, danas nas privlače sretni i nasmijani ljudi odjeveni u šarene kreacije, buka i ples na otvorenom. Maškare nam daju potpunu slobodu da budemo ono što želimo. U vrijeme karnevala jedini važeći zakon je »sve je dozvoljeno« pa se stoga ne bojimo ni osuda ni kritike, što stvara osjećaj slobode.
Ljudi su se od davnina voljeli maškarati i preoblačiti se u nekoga drugoga, no jednako tako već u vašem uzrastu, kod djece, također možemo primijetiti želju za prerušavanjem.


Koje maske djeca vole?

Mnoge djevojčice žele odjenuti prekrasne haljine i bar na nekoliko sati postati male princeze, a dječaci, primjerice, žele biti vitezovi, opasne zvijeri ili sve ono gdje vas mašta može odvesti. Indijanci, vatrogasci, kauboji, to su djeci omiljeni likovi za maskiranje. Svaka djevojčica želi barem jedanput biti princeza, a popularne su i vile, kraljice.

Likovi iz bajki, Snjeguljica i patuljci, Pepeljuga, Crvenkapica i vuk…, takve dječje kostime može se uz malo mašte osmisliti, te izraditi i doma, jer u ormaru od stare odjeće može se pronaći gotovo sve što treba.



Djeca vole biti i maskirana kao gusari, mušketiri, vitezovi, vojnici, roboti, svemirci, mornari, ranjenici, popularni su i kostimi životinja, zeko, zebra, žirafa, medvjed. Supermen je također nezaobilazan, pa Batman, nindže, Zoro. U vrijeme maškara, kada svatko može biti, bar nakratko, što poželi, važno je nabaviti dodatne rekvizite, kao što su šeširi, ukrasne trakice, perlice, plaštevi, krila, i sve ostalo što će kostimu dati dodatnu atraktivnost.

Kroz ove se aktivnosti postiže:
• poticanje razvoja osjetnih opažanja
• jezik i govor postaju izražajniji, a rječnik bogatiji (komunikacija)
• pomažu u otkrivanju novih pojmova, povezivanju i shvaćanju novih odnosa, bića, stvari i pojava (spoznajni razvoj)
• podižu stupanj samopouzdanja i pozitivne slike o sebi, razvijaju sposobnost izražavanja emocija (socio-emocionalni razvoj)
• izazivaju proces kreativnog razmišljanja te razvijaju sposobnost rješavanja problema (stvaralaštvo)
• razvijanje fine motorike te koordinacije (motoričke vještine i sposobnosti)
• naglašavanje ljepote, slobode i radosti djetinjstva (spontanost).

Aktivnosti preobražavanja (preodijevanja, izmjena lica, kretnji...) djecu vesele i potiču ih na stvaralaštvo i produktivnu igru. Vlast tada preuzimaju razni kapetani, gusari,Supermeni, princeze, likovi iz crtića ili djeci zanimljive životinje.