Želja da vlastito dijete vidimo kao produžetak samoga sebe je prirodna. Istog trenutka kad beba dođe na svijet u njoj tražimo dijelić sebe: ima li naš nos, tatine oči, bradu baš kao baka i slično. No ovdje pričamo o visokoj modi i baby kolekcijama najpoznatijih modnih kuća kao što su Fendi ili Gucci, s kojima roditeljska projekcija samih sebe na djecu, dobiva poptuno drugi smisao.

Kvalitetna odjeća za bebe i djecu među nama je već desetljećima i donedavno su tradicionalni brandovi dječje odjeće bili vrhunac mode i uglavnom su se kupovali za posebne prilike.


Prošlog tjedna čitav je modni svijet govorio o novoj kolekciji kuće Lanvin, ali ne zbog večernjih haljina, već zbog njihove nove linije dječje odjeće koja je predstavljena na Manhattanu. Dizajner Alber Elbaz, dječju je kolekciju ostavio za kraj, kao veliko finale raskošne prezentacije.


Slijedivši tradiciju Jeanne Lanvin, koja je dječju odjeću kreirala već 1900. godine, nove radove Albera Elbza dočekali su glasni uzdasi divljenja.


Dječjim kolekcijama prilično rano su se posvetili u Armaniju, a i Stella McCartney je napravila vrlo popularnu kolekciju za djecu za kuću Gap. Ipak modni svijet do danas nije doživio takav entuzijazam za dječju odjeću, a sve modne kuće koje imalo drže do sebe, veliku su pažnju posvetile tzv. ready-to-wear kolekcijama, koje omogućavaju mamama i tatama da usklade svoj izgled sa svojim klincima u smislu odjeće s istim potpisom.


Tako je Gucci ovog proljeća predstavio liniju za bebe i djecu starosti od 2 do 8 godina, a glavne zvijezde marketinške kampanje bili su Jennifer Lopez i njezini mališani blizanci u scenama nježne igre i zabave na plažama Malibua. Kolekcija za djecu uključuje potpunu liniju s cipelicama, torbicama, nakitom i sunčanim naočalama, kožnim narukvicama, kabanicama i šalovima, a na svima se vrlo jasno vidi znak s duplim G, da ne bi bilo zabune.


“Dječja odjeća ima sva obilježja Guccija ali je dizajnirana na način da dozvoljava djeci da se u potpunosti izraze”, izjavila je kreativna direktorica u Gucciju, Frida Giannini. “Koristila sam luksuzne materijale, ali sam posvetila veliku pažnju da svaki komad odjeće bude prilagođen djeci. Očito je da naglasak mora biti na udobnosti, jer se djeca trebaju moći kretati i grati kako žele”, dodala je Giannini.


S pozicije roditelja (koji mogu platiti Guccija), najvažnija briga bila je da odjevni predmeti ne seksualiziraju njihovu djecu, što je veliki izazov za modne kuće koje već desetljećima kreiraju senzualne linije koje više otkrivaju nego skrivaju.


U listopadu će se u trgovinama naći i Young Versace, umanjene verzije kreacija Donatelle Versace na kojima će se također vrlo jasno ocrtavati logotipovi ove modne kuće, a za sad je poznato da kreatorica radi na suknjama i minicama za djevojčice. Za dječake, najavljene su majice sa zanimljivim printevima. Najavljena linija dječje odjeće pomalo liči na onu klubsku za odrasle, što je neobično za publiku koja ide spavati prije dnevnika.


Donatella Versace inzistira da njezina dječja linija komunicira dobru zabavu. “Poznati smo po svojoj  rock ‘n’ roll estetici, koja može biti na granici, ali ne i nužno seksi ili neprikladna. Naši dizajni za djecu bit će inspirirani glazbom i pop kulturom”, kazala je gospođa Versace. Brand manager u Versaceu, Gian Giacomo Ferraris, kaže da će dječja odjeća osigurati 10% globalnih prihoda tvrtke u narednih pet godina.


Velike modne kuće uzimaju prezentaciju dječjih kolekcija vrlo ozbiljno, baš kao i bilo koje drugo predstavljanje modela iz svojih kreativnih radionica. Dobar primjer je raskošna modna revija koju je organizirao Fendi, predstavljajući liniju dječje odjeće za bebe od 3 mjeseca pa sve do 12 godina. Revija je upriličena u Fendijevim prostorima na 5. aveniji, pistom je hodalo 36 profesionalnih malih manekena, događaj je okupio poznate i slavne, pa tako i medije iz cijelog svijeta. Cijene Fendijevih dječjih odjevnih predmeta kreću se između 140$ (oko 700 kn) do 500$ (oko 2.500 kn).


 
Psihologija (ili apsurd) koji stoji iza trenda


Prizor u kojem su igrališta puna djece s “must have” skupim torbicama, Gucci kabanicama i Versace minicama za mnoge roditelje znači smiješno pretjerivanje, pa čak i apsurdno u vrijeme kada si malo koja odrasla osoba može priuštiti bilo što s poznatim modnim znakom. Ipak, oni koji poznaju i štuju modnu industriju, kažu da se sve na kraju svodi na modnu zabavu.


I sami kreatori kažu da ne žele stvarati odjeću u kojoj će djeca izgledati kao umanjene verzije svoje mame ili tate. Ono što oni nastoje učiniti je pretvoriti glamur rezerviran za odrasle u razigrani dječji duh.  Možda se najbolje u toj misiji snašla Stella McCartney čiji Gap modeli doista izražavaju dječji duh, a mogu se pronaći i po razumnim cijenama 20$ do 150$ (100 do 750 kn).


Ipak, pretpostavka je da većina roditelja neće odvojiti 2000 kuna za satensku haljinicu ili 6000 kuna za kožni kaputić za djevojčice iz Burberryja ili pak trodjelno mini odijelo za dječake iz Guccija. Takvu odjeću nosit će Suri Cruise i djeca imućnijih kojima nije problem dati na tisuće kuna za haljinicu koju će dijete u 24 sata poflekati, a za tri mjeseca prerasti. Isto tako, predviđa se da će se dječja odjeća s potpisom najčešće kupovati kao poklon.


Ukratko, brandiranje beba poznatim modnim markama je realnost i trend, pa tko ima i tko voli, nek izvoli.